Verslag skireis Imst 2020

Dag 5 – laatste dag skiën

Vandaag moesten de leerlingen om half 8 aan het ontbijt verschijnen. De ingepakte koffers werden voor het ontbijt verzameld bij de bus.

Rond 9.15 uur waren we in Hochöetz om voor de laatste keer te skiën. In de ochtend is een klein groepje met meneer Degenkamp naar Küthai gegaan. De rest van de leerlingen bleven in Hochöetz.

Iedereen heeft nog volop genoten van de laatste dag! Sommige leerlingen waren na het middageten wel wat vermoeid en zijn daarom ook iets eerder gestopt. Gelukkig scheen ook vandaag het zonnetje weer, dus was het geen straf om in het zonnetje te zitten.

Omdat de buschauffeur eerst 9 uur moest rusten, konden we pas 18.15 uur met de bus vertrekken. De leerlingen hadden daarom nog even de mogelijkheid om naar de supermarkt te gaan en wat lekkers te halen voor in de bus. Daarna zijn we naar de McDonald’s gegaan.

Om 19.40 uur zijn we aan onze reis begonnen richting Katwijk. Zodra wij een goede inschatting hebben hoe laat wij in Katwijk arriveren, zullen de leerlingen dit met thuis communiceren!

Het was een top week. Wat hebben we genoten! Op naar volgend jaar.

Dag 4 – skiën in Hochoetz en Küthai

Drie groepjes met leerlingen gingen vandaag met meneer Degenkamp, meneer Koole en meneer Rietkerk naar het gebied Küthai. Dit gebied is zeer geschikt voor de gevorderde skiër. De leerlingen moesten hier van nog steilere afdalingen, maar dat ging ze prima af.

De leerlingen die 3 dagen geleden nog nooit hadden geskied, doen het erg goed en kunnen alle blauwe afdalingen goed aan. Ze zijn zelfs al van een rode piste naar beneden geweest. Zo ontzettend knap van ze!

Elke dag zijn we blijde gezichtjes, als slaat de vermoeidheid bij sommige leerlingen wel toe!

Vanavond staat er nog een spel op het programma en worden de koffers alweer ingepakt.

Morgen nog een laatste dag skiën en dan gaan we met de bus naar huis! Erg jammer!

Tot snel:)

Dag 3 – heerlijk weer en rodelen

Vandaag stond er weer een dag skiën op het programma. Om 7.00 uur uit bed om lekker te ontbijten. Rond 9.15 stonden we weer op de pistes en hebben we heerlijk in de zon kunnen skien. Een aantal leerlingen waren het rond 3 uur wel zat en zijn toen lekker in de zon gaan zitten.

Na een tomatensoep, pasta en een heerlijk Oostenrijks toetjes, wat een beetje leek om monchou en cake (dat is wat een leerling zei) moesten we ons klaarmaken voor het rodelen.

Met de skibus werden we bij de rodelbaan gebracht en vlogen we op sleetjes van de helling af!

Nu lekker slapen, want morgen weer een dag op de latten!

Dag 2 – skiën in Hochoetz

Vanmorgen werd iedereen om 7.00 uur gewekt, zodat we om 7.30 uur konden ontbijten. Om 9.00 uur konden we dan eindelijk richting het skigebied vertrekken. We vertrokken per bus en gingen samen in de gondel de berg op. De groepjes werden verdeeld en iedere leerling ging onder leiding van een docent het gebied verkennen.

Tussen de middag hebben we heerlijk gegeten en in de middag gingen we weer skiën. Rond 16.00 uur pakte we de gondel weer naar beneden om met de bus naar het hotel te gaan.

Rond 18.00 uur lekker gegeten en gezellig bingo gespeeld.

Op dit moment gaan alle leerlingen richting de kamers om lekker te gaan slapen.

Morgen weer een lange dag!

(De foto’s van vandaag zijn te zien in de slideshow)

Dag 1 – Op naar Imst!

Zondagavond 19 januari om 22.00 uur precies vertrokken wij met de bus richting Imst. De reis verliep spoedig en om 9.35 uur kwamen wij aan bij hotel Alpenblick. Bij aankomst was er nog niet heel veel sneeuw te zien, maar het schijnt op de pistes stukken beter te zijn. (Gelukkig!)

Nadat de kamers onder de leerlingen waren verdeeld, kregen we een heerlijk bordje soep. Hierna zijn wij met zijn allen een stuk gaan wandelen richting Hoch-Imst. In het plaatsje Hoch-Imst zijn de skispullen aangemeten en zijn deze met de schoolbus richting het hotel gebracht. De leerlingen en docenten zijn daarna weer terug gaan lopen. Eenmaal in het hotel gingen alle leerlingen zich even opfrissen en werden zij om 18.00 uur weer aan tafel verwacht. Een salade, fish sticks, een bord spaghetti en een lekker toetje stond vanavond op het menu. Na het eten nog even ontspannen en daarna lekker naar bed! Morgen gaat om 7.00 uur de wekker en zullen wij rond 8.30 uur richting de piste gaan.

Eindelijk skiën!

• Uitleg en uitdelen skihelm

• Wandelen

• Groepsfoto 2020

• Ontbijt

• Bingo

• Dag 3 skiën